Nyt voisin taas piiiitkästä aikaa kirjoitella jotain :D Ei ole oikein tullu kirjoteltua, koska 1. en ole jaksanut ja 2. ei ole ollut inspiraatiota, vaikka ideoita olisi miljoona...
Aloitin Kaapon kanssa pentukurssin 5.3. Siellä ollaan harjoiteltu ihan perus asioita. Ensimmäisellä kerralla harjoiteltiin ehdollistamista, eli naksautin naksuttimella ja heti perään nami eli koira oppii, että naksusta tulee nami. Ja vähän nimeäkin harjoiteltiin. Nyt Kaapo on jo oppinut nimensä hyvin.
Toisesta kerralla harjoiteltiin sitä, että mulla oli nami nyrkin sisällä ja Kaapo yritti kovasti saada sen namin mun kädestä syömällä ja puremalla mun kättä. Vasta kun Kaapo peruutti, naksautin ja annoin namin. Olin yllättynyt miten nopeasti Kaapo tajusi tämän "leikin" idean, ja jo muutaman kerran jälkeen se jo peruutti automaattisesti. Kolmannella kerralla vaikeutettiinkin jo harjoitusta. Pidin kämmenellä namia, ja aina kun Kaapo yritti syödä sinä, niin suljin käden nyrkkiin ja kun Kaapo peruutti, niin avasin nyrkin. Kun Kaapo peruutti ja jäi odottamaan niin nakautin ja annoin namin. Kaapo on kyllä todella nopea oppimaan *koputtaa puuta* tosin, Kaapolla on kyllä aina valikoiva kuulo, se kuulee sen mitä sitä huvittaa :D Mutta eihän noin pieneltä pennulta voi vaatia isoja asioita.
Eilen mä sitten unohdin mennä sinne kurssille. Olin jotenkin ajatellut että se olisi ollut vasta tänään. Harmittaa tosi paljon, koska ollaan ahkerasti harjoteltu Kaapon kanssa näitä asioita. Onneksi mä sain sovittua kouluttajan kanssa, että se tunti voidaan korvata jotenkin, ja samalla hän kertoi mulle lisäohjeita, miten voin edetä harjoituksissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti