keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Pentukurssi

Nyt voisin taas piiiitkästä aikaa kirjoitella jotain :D Ei ole oikein tullu kirjoteltua, koska 1. en ole jaksanut ja 2. ei ole ollut inspiraatiota, vaikka ideoita olisi miljoona...

Aloitin Kaapon kanssa pentukurssin 5.3. Siellä ollaan harjoiteltu ihan perus asioita. Ensimmäisellä kerralla harjoiteltiin ehdollistamista, eli naksautin naksuttimella ja heti perään nami eli koira oppii, että naksusta tulee nami. Ja vähän nimeäkin harjoiteltiin. Nyt Kaapo on jo oppinut nimensä hyvin.
Toisesta kerralla harjoiteltiin sitä, että mulla oli nami nyrkin sisällä ja Kaapo yritti kovasti saada sen namin mun kädestä syömällä ja puremalla mun kättä. Vasta kun Kaapo peruutti, naksautin ja annoin namin. Olin yllättynyt miten nopeasti Kaapo tajusi tämän "leikin" idean, ja jo muutaman kerran jälkeen se jo peruutti automaattisesti. Kolmannella kerralla vaikeutettiinkin jo harjoitusta. Pidin kämmenellä namia, ja aina kun Kaapo yritti syödä sinä, niin suljin käden nyrkkiin ja kun Kaapo peruutti, niin avasin nyrkin. Kun Kaapo peruutti ja jäi odottamaan niin nakautin ja annoin namin. Kaapo on kyllä todella nopea oppimaan *koputtaa puuta* tosin, Kaapolla on kyllä aina valikoiva kuulo, se kuulee sen mitä sitä huvittaa :D Mutta eihän noin pieneltä pennulta voi vaatia isoja asioita.
Eilen mä sitten unohdin mennä sinne kurssille. Olin jotenkin ajatellut että se olisi ollut vasta tänään. Harmittaa tosi paljon, koska ollaan ahkerasti harjoteltu Kaapon kanssa näitä asioita. Onneksi mä sain sovittua kouluttajan kanssa, että se tunti voidaan korvata jotenkin, ja samalla hän kertoi mulle lisäohjeita, miten voin edetä harjoituksissa.

lauantai 2. maaliskuuta 2013

Kaapo on vauva

Kaapon ensimmäinen yö meni itkiessä. Se itki aina noin 2 tunnin väliein. Heräsin kahden aikaa, neljän aikaa, kuudelta ja kaheksan jälkeen oli pakko nousta ylös, koska Kaapolla oli niin paljon energiaa ettei se malttanut enää nukkua.
Kaapo oli niin suloinen yöllä, kun se toi leluja olohuoneesta siihen sängyn vierelle pedille. Sitten ihmettelin kun kuulu kauheeta rapinaa, ja Kaapo raahaa isoa pissa alustaa olohuoneesta makkariin. Raukka pieni... <3
Eteisessä odottikin sitten iloinen yllätys. Kahdet kakat oli lattialla ja pissoja oli ympäri kämppää, eikä yhtääkään niistä ollut osunut pissa alustalle...

Hienosti Kaapo teki aina ruokailujen jälkeen kakat ulos! Vielä kun se uskaltaisi pissata ulos. unien jälkeen ei oikein ehdi mennä ulos, koska se pissi tulee silmänräpäyksessä, ja lattialle... :D

Tänään kävi muutama kaveri ihastelemassa Kaapoa, nyt kaikilla on koirakuume :D Kaapo on sellanen sydänten valloittaja. Ei vierastanut yhtään ja antoi ottaa syliin. Tosin, tuossa iässähän se tykkää kaikista, eikä vierasta.

Nyt kaapo leikkii tässä lattialla mun kanssa ja yrittää sabotoida mun kirjottelua... Se yrittää hyökkiä käsien kimppuun :D Ja nyt on pakko alkaa lopetella, kello on jo paljon ja vauvakin nukuu jo <3 huomenna jos jaksais kirjotella jotain fiksua ja lisätä muutaman kuvan :)


perjantai 1. maaliskuuta 2013

Vihdoinkin!

Piinaava odotus on ohi, kun pieni Kaapo koira haettiin kotiin tänään päivällä kasvattajalta. Kotimatka sujui tosi hyvin! Kaapo nukkui miltein koko matkan, eikä oksennellut tai tehnyt muitakaan jätöksiä (jes!) Alussa vähän tietystyi itketti, kun lähdettiin ajamaan, mutta ymmärtäähän tuon kun yhtäkkiä ei ollutkaan äitiä eikä sisaruksia ympärillä.

Kotona ensin tutkittiin paikat, syötiin nappuloita hyvällä ruokahalulla ja pissattiin lattialle, tietenkin. Muutaman tunnin Kaapo jaksoi nukkua putkeen. Välillä taas leikittiin ja pissattiin taas lattialle. Yllättävän paljon löytyy energiaa noinkin pienestä pennusta, Kaapo nimittäin jaksaa riehua aika kovastikin lelujen kanssa ja juosta ympäri kämppää.

Huomenna kirjoittelen vähän enemmän Kaapon taustoista, nyt täytyy mennä nukkumaan. Kaapokin nukahti jalkojen päälle. On se niin söpö pallero :3

Kaapo nukahti puoliksi sohvan alle